• بررسی دقت توموگرافی خطی در تعیین محل حفره بینی و سینوس ماگزیلاری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 882
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     برای جایگزینی دندان های از دست رفته بیماران، استفاده از ایمپلنت های دندانی در سراسر جهان رواج روزافزونی یافته است. بنابراین اندازه گیری دقیق ارتفاع و پهنای استخوان، قبل از جایگذاری ایمپلنت های دندانی ضروری است. روش جراحی، نوع و اندازه ایمپلنت ها با توجه به ابعاد استخوان باقی مانده تعیین می شود. هدف از این مطالعه، ارزیابی دقت توموگرافی خطی در تعیین محل کف حفره بینی و کف سنوس ماگزیلاری و تعیین پهنای استخوان ماگزیلا در محل مورد نظر برای جایگذاری ایمپلنت می باشد.

    روش بررسی: این مطالعه از نوع بررسی روش ها می باشد. در این مطالعه، فاصله عمودی بین کرست آلوئل تا کف حفره بینی وکف سینوس ماگزیلاری در مقاطع توموگرافیک تهیه شده از 12 ناحیه از استخوان ماگزیلای 3 جمجمه خشک انسان اندازه گیری شد. همچنین پهنای استخوان ماگزیلا نیز در این مقاطع مورد اندازه گیری قرار گرفت؛ سپس جمجمه ها در محل های مشخص شده برش داده شدند. اندازه های واقعی فواصل مورد نظر بر روی مقاطع استخوانی با مقادیر حاصل از مقاطع توموگرافیک مقایسه شد.

    نتیجه گیری: توموگرافی خطی در تعیین ارتفاع استخوان ماگزیلا در ناحیه حفره بینی و در تعیین پهنای استخوان در ناحیه سینوس ماگزیلا نسبت به نواحی دیگر دارای دقت بالاتری است. دقت توموگرافی خطی در اندازه گیری ارتفاع و پهنای استخوان در هر دو ناحیه حفره بینی و سینوس ماگزیلا قابل قبول است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها