• پلیمریزاسیون سیمان های رزینی دوال کیور کاربردی جهت چسباندن پست های فایبری هم رنگ دندان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 1060
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     عدم پلیمریزاسیون کافی سیمان های رزینی منشا اثرات زیانباری از جمله کاهش خواص مکانیکی و فیزیکی و افزایش اثرات سوء بیولوژیکی می باشد. با کاربرد سیمان های رزینی دوال کیور جهت چسباندن پست های هم رنگ، پخت آن در نواحی عمقی کانال دندان از جهات مختلف قابل بررسی است.

    مطالعه حاضر با هدف ارزیابی درجه پلیمریزاسیون سیمان های رزینی دوال کیور جهت چسباندن فایبر پست های ترانسلوسنت و اپک در عمق های متفاوت انجام شد.

    روش بررسی: در این مطالعه تجربی، درجه تبدیل دو سیمان رزینی دوال کیور، nexus 2 (kerr, usa), rely x arc (3m, espe) همراه با کاربرد دو پست فایبری هم رنگ دندان، (rtd فرانسه) dt-light و dt-white در عمق های مختلف اندازه گیری شد. دستگاه لایت کیور مورد استفاده،

    یافته ها: درجه تبدیل سیمان rely x با هر دو پست dt-light و dt-white در عمق های مختلف تفاوت معنی داری نداشت (05/0p>). در مورد سیمان nexus با پست dt-light درجه تبدیل در عمق 8 میلیمتر به طور معنی داری کمتر از عمق 4و6 میلیمتر بود (05/0p<). سیمان nexus با پست dt-white در عمق 8 میلیمتر کاهش معنی داری نسبت به 4 میلیمتر داشت. در هر دو سیمان گروه کنترل، در عمق 4 میلیمتر dc% بیشتری نسبت به عمق های 6و8 میلیمتر داشت (05/0p<) پست dt-white نسبت به گروه بدون پست و dt-light در عمق 4 میلیمتر کاهش معنی داری در dc ایجاد کرد. پست dt-light در عمق 6 میلیمتری افزایش معنی دار dc سیمان rely x را نسبت به پست dt-white و گروه بدون پست ایجاد نمود. در سیمان nexus 2 در هر دو عمق 6و8 میلیمتر پست dt-light نسبت به دو گروه دیگر افزایش معنی داری در dc ایجاد کرد.

    نتیجه گیری: براساس نتایج حاصل از این مطالعه، به کار بردن پست های فایبری ترانسلوسنت در مقایسه با انواع اپک، پخت بیشتری در رزین ایجاد می کند و برای اطمینان از دوام ترمیم بهتر است از این نوع پست بهره جست.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها