• بررسی و مقایسه میزان ریزسختی دو نوع mta سفید و خاکستری به دنبال آلودگی توسط خون

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 1122
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
      زمینه و هدف: یکی از خصوصیات منحصر به فرد mta سازگاری آن با محیط های مرطوب می باشد. گفته شده است که به علت قابلیت سخت شدن mta در حضور خون نیازی به خشک کردن محل پرفوریشن قبل از قراردادن ماده نیست. در مقابل بیان شده است که آلودگیmta با خون می تواند قابلیت سخت شدن ماده و به دنبال آن ایجاد مهر و موم کافی را تحت تاثیر قرار دهد. ضمن اینکه آلودگی توسط خون ممکن است بر روی نحوه شکل گیری کریستال های ماده نیز تاثیرگذار باشد ریزسختی یک ماده نشان گر فرایند سخت شدن (setting)آن، شاخصی از استحکام و مقاومت کلی ماده در برابر تغییر شکل و نیز نشان دهنده پایداری ساختار کریستالین آن می باشد با توجه به این نکات هدف از این مطالعه بررسی و مقایسه میزان ریزسختی mta سفید و خاکستری به دنبال آلودگی با خون می باشد.
     

    روش بررسی: دو نوع ماده mta سفید (w) و خاکستری (g) در سه گروه بدون آلودگی (nc)، آلودگی سطح ماده با خون (bc) و اختلاط ماده یا خون (mb) قرار گرفتند. در گروه بدون آلودگی مواد طبق دستور کارخانه سازنده آماده شدند. درگروه آلودگی سطحی بعد از آماده سازی مواد طبق دستور کارخانه، سطح آنها به مدت 4 روز در تماس با خون قرار گرفت. در گروه سوم مواد به جای این که با آب مقطر آماده شوند با خون مخلوط شدند.


    نتیجه گیری: در نهایت با توجه به نتایج این مطالعه توصیه می شود هنگام استفاده از هر دو نوعmta سفید و خاکستری بهتراست از آلودگی ماده با خون جلوگیری شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها