• آگاهی دندانپزشکان شرکت کننده در چهل و هفتمین کنگره بین المللی دندانپزشکی در مورد تجویز آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک جهت پیشگیری از اندوکاردیت باکتریال

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 954
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     اندوکاردیت باکتریال بیماری نادری است که امروزه علی رغم پیشرفت درهمه جنبه های علم پزشکی احتمال مرگ و میر و ناتوانی ناشی از آن 80-10% می باشد. هدف از این تحقیق، بررسی اگاهی گروهی از دندانپزشکان ایرانی در مورد تجویز آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک جهت پیشگیری از اندوکاردیت باکتریال می باشد.

    روش بررسی: دراین مطالعه توصیفی تحلیلی، جامعه مورد نظر 205 دندانپزشک شرکت کننده در چهل و هفتمین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکان ایران در بهار سال 1386 بودند که با روش نمونه گیری سرشماری انتخاب شدند. پرسشنامه تهیه شده توسط محقق، بدون ذکر نام، در اختیار شرکت کنندگان در کنگره قرار گرفت.  بعد از جمع آوری اطلاعات، داده ها با استفاده از آزمون t-test، مجذور کای، آزمون همبستگی اسپیرمن و برنامه spss 13.5 مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند.

    بحث و نتیجه گیری: نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که درصد آگاهی گروهی از دندانپزشکان ایرانی در رابطه با تجویز آنتی بیوتیک جهت پیشگیری از اندوکاردیت باکتریال نسبتاً پایین می باشد. همچنین درصد آگاهی با گذشت زمان فارغ التحصیلی کاهش می یابد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها