• مکان یابی اراضی مناسب ایجاد اردوگاه های گردشگری در شهر فرهنگی اصفهان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 857
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     گردشگری در جهان با افزایش در آمد اقشار خاص و به منظور گردش و سیاحت شروع شد ولی با گذشت زمان و تغییر ساختارهای اقتصادی و رفاهی به تدریج طبقات دیگر جامعه نیز به این جرگه پیوستند و افزایش امکانات در بخش حمل و نقل و گسترش اطلاعات منجر به افزایش روزافزون تقاضای سفر شده است . کشور ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و با توجه به تغییرات ایجاد شده در الگوهای مسافرت و افزایش جمعیت گردشگران لزوم برنامه ریزی گردشگری به منظور توسعه این صنعت و حفاظت از منابع ارزشمند موجود ضروری می نمایند. موضوع گردشگری ابعادمتعدد و گسترده ای را شامل می شود که یکی از آنها بحث اسکان و محل استقرار گردشگران است که برای گروه های مختلف اجتماعی و اقتصادی طیف وسیعی از فضاها و امکانات را در بر می گیرد . انتخاب محل مناسب برای این منظور تاثیر قابل توجهی بر رضایتمندی و رفاه گردشگران و جامعه میزبان خواهد داشت .

    روش کار :در این مقاله ابتدا نظریه ها و چهارچوبهای فنی مرتبط با مکان یابی مورد بررسی قرا گرفته اند و پس از دستیابی به مبانی نظری و فنی متناسب با محدودیتها و ویژگی های گردشگری شهر اصفهان،اراضی شهر برای این منظور با استفاده از نرم افزار تحلیل گرarc gis از رده مناسب تا نامناسب دسته بندی شده است .

    محدودیت های دست یابی به یافته های مقاله : محدودیت ها بر سر راه تدوین مقاله موجود مربوط به عدم دستیابی به داده های مکانی به روز با توجه با پارامترهای گسترده تاثیر گذار بر مکان یابی مورد نظر بوده است .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها