• مدیریت تکنولوژی و نقش آن در توسعه مدیریت دانش (مطالعه موردی شرکت توزیع نیروی برق مازندران)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1389/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1389/01/01
    • تعداد بازدید: 1693
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     دانش و مدیریت آن مقوله ای است که امروزه همه جا مورد بحث واقع شده و به تبع آن تغییر در عملکرد مدیریت سازمانها امری اجتناب ناپذیر است. تمامی سازمانها از جمله شرکتهای توزیع نیروی برق که وارد بازار شده اند، به منظور بقاء، توسعه و انطباق با تغییرات محیط نیازمند اجرای اثربخش مدیریت دانش هستند.

    از سویی اهمیت تکنولوژی نیز به عنوان عامل اصلی و موتور توسعه اقتصادی در جهان امروز مشخص است. تکنولوژی در دامان دانش پرورش می یابد و اصولاً در گذر از وادی تحقیق و توسعه می توان زمینه های کاربرد دانش در زندگی بشر را کشف و یا ایجاد کرد.

    در این مقاله پس از معرفی مفهوم مدیریت دانش و تکنولوژی، براساس اطلاعات جمع آوری شده ازطریق پرسشنامه و مصاحبه، عوامل مؤثر بر مدیریت دانش در شرکت توزیع نیروی برق مازندران مشخص شد که مهمترین آنها مدیریت تکنولوژی شامل عواملی مانند فن آوری اطلاعات، آموزش و الگوبرداری از نمونه های موفق، فرهنگ سازمانی، تعهد مدیریت ارشد و نقش مدیریت منابع انسانی می باشند. بر این اساس به ارتباط بین مدیریت دانش و مدیریت تکنولوژی پرداختیم و درنهایت پیشنهاداتی در راستای استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش مانند تدوین استراتژیهای دانش بنیان،توسعه و گسترش شبکه های داخلی و کتابخانه دیجیتال، برگزاری تورهای تعالی و صنعتی، جمع آوری و لحاظ نمودن دیدگاههای ذینفعان خارجی، انجام اقدامات تبلیغاتی و آموزشی ویژه مدیریت دانش،بکارگیری افراد متخصص و باتجربه و تشکیل تیمهای کاری ارائه گردید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها