• لزوم سرمایه گزاری در حوزه متن باز در سازمانها دولتی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1389/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1389/01/01
    • تعداد بازدید: 833
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     نرم افزارهای آزاد /متن باز foss)) یکی از پدیده های اخیر است که توانائی ایجاد یک انقلاب در صنعت نرم افزار را در خود دارد. این نوع نرم افزارها پیش از این با حمایت گروههای نرم افزاری سراسر جهان یک پایگاه قوی در بخش نرم افزارهای خادم به دست آورده است. همچنین در زمینه نرم افزارهای کاربردی نیز توانسته پیشرفتهای قابل توجهی کسب نماید که پیش بینی می شود استفاده از آن در میزکار رایانه های شخصی نیز در آینده نزدیک رشد قابل توجهی داشته باشد.

    میزان استفاده از foss به ویژه از سوی کشورهای توسعه یافته با رشد فزاینده ای مواجه شده است و دولتها در سیاستگذاریهای خود ترویج استفاده از آن را لحاظ کرده اند. علاوه بر این بنگاه های اقتصادی نیز به اهمیت آن پی برده اند و کشورهای مختلف توجه بیشتری به محلی سازی ( localization) آن نشان می دهند.

    از آنجا که به کارگیری foss در بسیاری از حوزه ها تاثیرگذار خواهد بود در این مجال به بررسی تاثیرات استفاده از foss در مدارس و دانشگاهها و بطور کلی ساختار آموزش و پرورش خواهیم پرداخت .

    نرم افزارهای آزاد /متن باز foss)) یکی از پدیده های اخیر است که توانائی ایجاد یک انقلاب در صنعت نرم افزار را در خود دارد . این نوع نرم افزارها پیش از این با حمایت گروه های نرم افزاری سراسر جهان یک پایگاه قوی در بخش نرم افزارهای خادم به دست آورده است. همچنین در زمینه نرم افزارهای کاربردی نیز توانسته پیشرفتهای قابل توجهی کسب نماید که پیش بینی می شود استفاده از آن در میزکار رایانه های شخصی نیز در آینده نزدیک رشد قابل توجهی داشته باشد.میزان استفاده از foss به ویژه از سوی کشورهای توسعه یافته با رشد فزاینده ای مواجه شده است و دولتها در سیاستگذاریهای خود ترویج استفاده از آن را لحاظ کرده اند . علاوه بر این بنگاه های اقتصادی نیز به اهمیت آن پی برده اند و کشورهای مختلف توجه بیشتری به محلی سازی ( localization) آن نشان می دهند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها