• روند ساخت داخل پره های داغ توربینهای گازی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 911
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     یکی از ملزومات بسترسازی برای رشد سریع اقتصادی کشور، توجه به زیربناها از جمله تامین انرژی الکتریکی است و صنعت برق از جمله صنایع مهم و زیربنایی کشور بوده و وضعیت تامین برق و میزان مصرف در هر کشور، خود به عنوان یکی از معیارهای توسعه یافتگی تلقی می شود. با توجه به نقش انرژی الکتریکی در رفاه و امنیت جامعه، نقش صنعت برق صرفاً محدود به مباحث اقتصادی نبوده و با ابعاد اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز ارتباط دارد.

    بر اساس برآوردهای انجام شده انتظار می رود تا پایان سال 1390 حداکثر بار به بیش از 51000 مگاوات بالغ گردد.

    احداث نیروگاه های گازی به دلیل نصب و راه اندازی و بهره برداری آنان کوتاه ترین روش ممکن برای تولید انرژی الکتریکی است. در کشور ما هم اکنون 45 نیروگاه گازی با ظرفیت نزدیک به 25000 مگاوات در حال بهره برداری است که تقریباً نیمی از بار شبکه به هنگام پیک بار را تامین می نماید.

    بنابراین لزوم ایجاد امکانات ساخت و تولید قطعات نیروگاهی در داخل کشور هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ استراتژیک بسیار مهم و حیاتی است که در این راستا تاسیس گروه مپنا و متعاقب آن تاسیس شرکت پرتو این امر را میسر کرده است.

    در این مقاله سعی شده است روند شکل گیری مپنا و به طبع آن شکل گیری شرکت پرتو به عنوان سازنده قطعات داغ توربینهای گازی که برای برخی از محصولات خود تحت لیسانس زیمنس آلمان کار می کند و امکان تهیه قطعات مورد نیاز صنایع نیروگاهی را به صورت ساخت داخل ممکن کرده است توضیح داده شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها