• بلوغ سازمانی مدیریت پروژه بر مبنای استاندارد opm3 با الهام از مدل تعالی efqm

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 1509
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     سازمان ها، برای دستیابی به استراتژیهای خود، پروژه های مختلفی را مدیریت و اجرا می کنند.میزان موفقیت این پروژه ها،انعکاس دهنده میزان موفقیت سازمان در دستیابی به اهداف خود می باشد. بنابراین سازمانها، به دنبال روش هایی برای بهبود عملکرد و موفقیت پروژه های خود هستند.

    اولین گام در چرخه بهبود مستمر پروژه ها، ارزیابی آنها بر اساس یک استاندارد شناخته شده است تا شکاف میان وضع موجود و وضع مطلوب مشخص شود. در گام بعد، فرصتهای بهبود شناسایی و اجرا می شوند.در سطح دنیا،مدل ها و روش های متنوعی برای ارزیابی پروژه ها و سازمان های پروژه محور وجود دارد. یکی از این استانداردها استاندارد بلوغ سازمانی مدیریت پروژه opm3 می باشد. این استاندارد با استفاده از راهکارهای برتر استخراج شده و مبتنی بر استاندارد pmbok به ارزیابی بلوغ مدیریت پروژه در سازمان اقدام می نماید.تا نقاط ضعف و قوت شرکت شناسایی و در فاز طراحی و پیاده سازی مورد استفاده قرار گیرد.

    در این مقاله سعی شده است، روشی عملی چهت پیاده سازی استاندارد مدیریت پروژه در سطح سازمان طراحی و ارائه گردد. این کار با مشخص کردن شاخصهای ارزیابی راهکارهای برتر ارائه شده در استاندارد بلوغ سازمانی، دسته بندی آنها در چرخه بهبود استاندارد سازی، اندازه گیری، کنترل و بهبود و طراحی فرم امتیازدهی با الهام از روش تعالی مدیریت کیفیت انجام می گردد. با اجرای این ارزیابی میزان بلوغ میدریت پروژه در کلیه حوزه های نه گانه مدیریت پروژه و همچنین میزان بلوغ چرخه بهبود سازمانی اندازه گیری شده و مقدمه را جهت معرفی پروژه های بهبود مبتنی بر راهکارهای برتر ارزیابی شده فراهم می نماید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها