• نگاهی به تجربیات ساخت داخل و روند انتقال دانش فنی در گروه مپنا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 835
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     هدف از ارائه این مقاله بررسی یک case study از ساخت داخل یکی از تجهیزات کلیدی و استراتژیک مورد نیاز کشور و چگونگی انتقال دانش فنی آن می باشد. در این گزارش اهداف، روند و دستاوردهای حاصله ارائه و مورد ارزیابی قرار گرفته است. پروژه های ساخت داخل بعلل گوناگون در حد ساخت قطعات و سیستم ها باقی مانده و بندرت تبدیل به انتقال دانش فنی می گردد.این پروژه با توجه به اینکه منجر به ایجاد کسب و کار محوری core business گردیده، تجربه موفقی در انتقال دانش فنی محسوب می گردد.

    مورد مطالعه انتقال دانش فنی ساخت توربین گازی v94.2 زمینس بقدرت 159 مگاوات از شرکت آنسالدو ایتالیا برای کاربرد نیروگاهی در جمهوری اسلامی ایران می باشد. مطالعه صورت پذیرفته نشان می دهد برای اینکه ساخت داخل منجر به انتقال دانش فنی گردد موارد زیر باید مد نظر قرار گیرد:

    ·         ساخت داخل باید با توجه به اهداف مشخص صورت پذیرد.

    ·         ساخت داخل نباید منحصر به ساخت تجهیزات حجیم گردد و باید منجر به ارتقاء سطح دانش، تکنولوژی و توان اجرائی سازنده داخلی گردد.

    ·         ساخت داخل نباید منحصر به ساخت تجهیزات باشد و باید با توسعه دانش طراحی، تحقیق و توسعه و ارائه محصولات جدید باشد.

    ·         ساخت داخل نباید منحصر به ساخت تجهیزات باشد و باید شامل کلیه جنبه های مدیریت کار، روشهای مالی، کنترل پروژه، تامین و بازرگانی نیز گردد.

    ·         ساخت داخل باید با گرایش به ایجاد سخت افزار و نرم افزار برای فعالیت های اصلی core business باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم