اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 1249
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     امروزه برای حفظ، ترویج و پویایی فرهنگ جامعه، نظام حاکم نیازمند برنامه ریزی استراتژیک فرهنگی می باشد. در راستای تدوین این برنامه ریزی، توجه به عوامل محیطی موثر بر برنامه ریزی استراتژیک فرهنگی مهم و ضروری بنظر میرسد.زیرا در صورت عدم شناسایی وتشخیص درست عوامل محیطی، در عملیاتی کردن و اجرای برنامه با مشکل و گاه با شکست مواجه می شویم.

    در این نوشتار عوامل محیطی موثر بر برنامه ریزی استراتژیک فرهنگی در سه شاخه عوامل اقتصادی، سیاسی و تکنولوژیکی درنظر گرفته شده و شاخص های هر کدام نیز استخراج گردیده اند. این پژوهش براساس داده های جمع آوری شده از پرسشنامه در قلمرو مکانی سازمان تبلیغات اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    متشکل از 118 نفر از مدیران، کارشناسان و متخصصان حوزه فرهنگ صورت پذیرفت. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که بین عوامل محیطی موثر ذکر شده در برنامه ریزی استراتژیک فرهنگی کشور رابطه معنی داری وجود دارد. دراین تحقیق به رتبه بندی عوامل اقتصادی، سیاسی و تکنولوژیکی پرداخته شد و در ادامه مدل تحلیلی پژوهش در نرم افزار لیزرل مورد برازش و آزمون قرار گرفته و مدل تایید شد. درنهایت پیشنهادهایی ارائه گردید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها