همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • ارزیابی تفکر استراتژیک مدیران موسسات پژوهشی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 810
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     مشکلات سازمان ها روز به روز پیچیده تر و حل آنها نیازمند تفکر بهتر است. موارد فراوانی وجود دارد که تلاش مدیران و مسئولان برای حل یک مشکل، فقط باعث تسکین آن شده و پس از مدت کوتاهی، وضعیت مانند قبل شده یا منجر به ایجاد مشکلاتی بزرگتر و بدتر گردیده است.رویکرد سیستمی، مدعی ارائه روش برای برخورد اصولی تر با پیچیدگی های دنیای کنونی است.

    تفکر استراتژیک یکی از ابزارهای قابل استفاده برای سرعت بخشیدن به پاسخگویی صحیح به تغییرات و شناسایی محیط های سازمان می باشد و مدیران را به سوی یادگیری سریع از محیط کسب و کار و به کار گیری خلاقیت برای خلق ارزشهای جدید فرا می خواند.

    ضعف تفکر استراتژیک مدیران ارشد سازمانها علی الخصوص سازمانهای پژوهشی آنها را از بهره گیری از فرصتهای جدید محروم می سازد لذا مجهز شدن مدیران به قابلیت های استراتژیک ضروری و حیاتی است.

    این پژوهش یک پژوهش کاربردی است و از نظر شیوه گردآوری و پردازش اطلاعات توصیفی و از شاخه پیمایشی بشمار می رود و نشان می دهد که در مدیران سازمان های پژوهشی از میان شاخص های پنجگانه مدل جین لیدکا به ترتیب نگرش سیستمی، فرصت طلبی هوشمندانه، تفکر در زمان، پیشروی با فرضیه و عزم استراتژیک قوی وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها