• بررسی تاثیر استفاده از روش تدریس های مبتنی بر گیمیفیکیشن بر خلاقیت دانش آموزان ابتدایی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/09/03
    • تعداد بازدید: 239
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تاثیر استفاده از روش تدریس های مبتنی بر گیمیفیکیشن بر خلاقیت دانش آموزان ابتدایی

    پژوهش پیش رو با هدف بررسی تاثیر استفاده از روش تدریس های مبتنی بر گیمیفیکشن (بازی وار سازی) بر خلاقیت دانش آموزان دبستانی انجام گرفت. روش پژوهش حاضر شبه آزمایشی و با طرح گروه آزمایش و شاهد بود. نمونه آماری این پژوهش تعداد 30 نفر از دانش آموزان دختر پایه سوم دبستان بودند که به روش در دسترس انتخاب گردیدند و به شکل تصادفی در دو گروه آزمایش و شاهد قرار گرفتند.

    برای اجرای پژوهش از آزمون خلاقیت ترنس به عنوان ابزار پژوهش استفاده شد. گروه آزمایش شامل دانش آموزانی بودند که در مدت زمان معینی با استفاده از روش های تدریس مبتنی بر بازی وار سازی آموزش دیدند و گروه شاهد، آن دسته از دانش آموزانی بودند که چنین آموزش هایی دریافت نکردند.

    داده های پژوهش، با بهره گیری از آمار استنباطی و روش t دو گروهی مستقل بررسی شدند. مقایسه ی نتایج، تفاوت معناداری را در سطح اطمینان 95 درصد نشان داد. یعنی مطابق یافته های پژوهش حاضر، با 95 درصد اطمینان می توان گفت استفاهد از روش های تدریس مبتنی بر بازی وارسازی سبب رشد وافزایش خلاقیت دانش آموزان دبستانی می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها