• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1394/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1394/01/01
    • تعداد بازدید: 692
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    تاکنون تحقیقات زیادی در رابطه با اهمیت معماری داخلی در محیط های کاری اداری، تجاری، آموزشی و ... صورت گرفته و راهکارهای آن ارائه شده است. اما این پژوهش که با شیوه تحقیقی- تحلیلی صورت گرفته سعی بر آن دارد که به معرفی معماری داخلی به عنوان عنصری اثرگذار در محیط های صنعتی پرداخته و چگونگی تاثیرگذاری معماری و صنایع جهت بهره وری بیشتر در فرایند تولید را مورد بررسی قرار دهد. بر اساس پژوهش صورت گرفته جهت یافتن جایگاه معماری داخلی، شرایط سازمان دهی فضایی را در فرایند شکل گیری واحد تولیدی با حداکثر بهره وری مورد بررسی قرار دادیم. بیان گردید یک واحد صنعتی تولیدی (کارخانه) زمانی می تواند حداکثر بهره وری را دارا باشد که سه عامل مدیریت تولید، نگهداری از تجهیزات تولید و رضایت و بهره وری کارکنان را با حداکثر اثربخشی خود دارا باشد. جهت رسیدن به این هدف سه سیستم مدیریت بصری، نظام نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و سیستم بهره وری کارکنان از طریق انگیزش، تعلق خاطر و بهبود شرایط محیطی به عنوان سیستم های جدید فرایند تولید، معرفی و مورد بررسی قرار گرفت (به طور همزمان). که در نهایت راهکارهای زیر به عنوان لازمه ی شکل گیری این اهداف بیان شده است.

    - طراحی دقیق قسمت های مختلف بخشهای داخلی (از ریزترین جزئیات تا طراحی فضاهای کلی) به منزله ی شکل گیری سیستم مدیریت بصری

    - طراحی دقیق قسمت های قرارگیری تجهیزات خط تولید بر مبنای نظم پذیری و همچنین ایجاد حس تعلق خاطر به اپراتور جهت استقرار سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (نت خود گردان)

    - طراحی فضا بر اساس بهبود شرایط محیطی اثر بخشی بیشتر کارکنان.

    بنابراین معماری داخلی نه تنها به عنوان عنصری مکمل بلکه نقش یک عنصر صرفا کارکردی را در صنعت در کنار مهندسی صنایع می تواند دارا باشد. نقشی که از ریزترین جزئیات تا کلی ترین فضاها را در بر می گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها