• تاثیر بازی های آموزشی کارتی محقق ساخته و رایانه ای بر یادگیری مفاهیم شیمی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1390/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1390/01/01
    • تعداد بازدید: 1308
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر بازی های آموزشی کارتی محقق ساخته و رایانه ای بر یادگیری مفاهیم شیمی سال دوم دبیرستان بود. به همین منظور، جامعه آماری، دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستان های منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران در رشته ریاضی و تجربی در نظر گرفته شد. نمونه آماری به روش تصادفی ساده، سه گروه 35 نفره از دانش آموزان انتخاب شدند. روش پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. برای سنجش یادگیری، آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساخته استفاده شد به منظور تجریه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (توزیع فراوانی، میانگین، درصد فراوانی، انحراف استاندارد) و در بخش آمار استنباطی، آزمون تحلیل کوواریانس انجام شد. نتایج نشان داد که بین بازی های آموزشی کارتی محقق ساخته و رایانه ای نسبت به روش سنتی بر یادگیری فراوان، تفاوت معنادار وجود دارد. ولی بین بازی های کارتی محقق ساخته و رایانه ای بر یادگیری فراگیران، تفاوت معنادار وجود ندارد. بنابراین بر مبنای شرایط هر کلاس و مدرسه، معلم می تواند یکی از انواع بازی های آموزشی را مورد استفاده قرار دهد با بازی، یادگیری مفاهیم شیمی برای دانش آموزان لذت بخش تر شد، به خاطر سپردن فرمول ها با شور و اشتیاق زیادی همراه بود، همیاری و اشتراک تجارب با همسالان خود باعث شد یادگیری موثرتر صورت گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها