اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی و معرفی روش های بکارگیری مهندسی ارزش در بهداشت و درمان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 754
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: مهندسی ارزش، که در صنعت بهداشت و درمان با نام «آنالیز ارزش» شناخته می شود، امروزه به ابزاری استراتژیک برای کاهش هزینه های سازمان در زمینه خرید و چرخه ارزش مواد تبدیل شده است. این تحقیق به منظور تعیین کاربردهای مهندسی ارزش در بهداشت و درمان بر اساس گزارشات مکتوب صورت گرفته است.

    روش کار: پژوهش حاضر از نوع systematic review می باشد. کلیدواژه های مربوطه در ده موتور جستجو با استفاده از استراتژی های متنوع، جستجو شدند. مطالعات موردی در زمینه بکارگیری آنالیز ارزش در بهداشت و درمان با تمرکز بر سه متغیر: زمینه کاری آنالیز ارزش، روش بکارگیری آنالیز ارزش و نتایج حاصله، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفتند. جدولی که به این منظور طراحی شده بود شامل نام فیلد، روش مورد استفاده، کد (یکی از 6 کد تعریف شده برای طبقه بندی موارد)، مبلغ صرفه جویی، نتیجه، مکان اجرای پروژه، هدف از پروژه و دلیل بکارگیری آن بود. برای تجزیه و تحلیل مطالعات انجام شده، به تفکیک روش های بکار برده شده، حداکثر، حداقل و متوسط میزان صرفه جویی در هر فیلد تعیین شدند.

    نتایج: تعداد کل رکوردهای ثبت شده 48 مورد بود. بیشترین تعداد مربوط به فیلد جنرال (19 مورد) و کمترین تعداد مربوط به فیلد ساخت و ساز (4 مورد) بود. متوسط میزان صرفه جویی در فیلد جنرال بیشترین (177012 دلار) و در فیلد درمانی کمترین (301738 دلار) مقدار را داشت.

    بحث و نتیجه گیری: نتایج این تحقیق مؤید این موضوع است که آنالیز ارزش می تواند در بهداشت و درمان مؤثر باشد. کاربرد این روش در بهداشت و درمان در کشف فرصت های ناب صرفه جویی، بسیار کارا و اثربخش است و تمرکز سازمان را به سمت حیاتی ترین نواحی هدایت می کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها