• طراحی و برنامه نویسی نرم افزار geocomputer 1.0

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 550
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    در این مقاله سعی نموده ام نرم افزاری جامع و یکپارچه در ارتباط با ژئودزی هندسی با نام geocomputer 1.0 به منظور محاسبه سیستماتیک تبدیلات و روابط موجود، ترسیم شبکه (network) و تعیین قبله، برنامه نویسی و طراحی کنم. که شامل موارد زیر می باشد.

    1- محاسبه مسائل مستقیم و معکوس ژئودزی با استفاده از روش bessel، به همراه قابلیت انتخاب وابستگی نقاط به همدیگر (پیوسته یا شعاعی) در قسمت مسئله معکوس ژئودزی.

    2- تبدیلات بین انواع سیستمهای مختصات ژئودتیک و کارتزین.

    3- تبدیلات بین مختصات ژئودتیک و مختصات در سیستم تصویر utm و بالعکس. به همراه ترسیم نقشه نقاط، اضلاع و قطرهای polygon و محاسبه فاصله و آزیموت نقاط واقع در یک  zone به همراه قابلیت انتخاب وابستگی نقاط به همدیگر (پیوسته یا شعاعی).

    4- تعیین امتداد قبله و فاصله تا کعبه با استفاده از مختصات یک یا دو نقطه به همراه تعیین دقت آزیموت محاسبه شده بر اساس دقت تعیین موقعیت نقطه که توسط کاربر تعیین می شود.

    در صورت انجام محاسبات با دو نقطه، علاوه بر آزیموت و طول امتداد بین دو نقطه و زاویه بین این امتداد و امتداد قبله، نرم افزار قادر است دقت آزیموت امتداد بین دو نقطه را بر اساس دقت تعیین موقعیت دو نقطه که کاربر تعیین می کند و همچنین دقت زاویه بین امتداد دو نقطه و امتداد قبله را نیز محاسبه کند. شکل گرافیکی ای هم که شامل امتدادها و زوایا می باشد، بر اساس محاسبات انجام شده ترسیم می شود. در تمام حالتهای فوق می توان نتایج محاسبات را همراه با توضیحاتی که خود نرم افزار به صورت اتوماتیک اضافه می کند را در یک فایل text ذخیره نمود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها