• بررسی فراوانی انواع ولوواژینیت کاندیدایی در زنان 50-15 سال غیر حامله مراجعه کننده به درمانگاه طالقانی و مطب خصوصی در بهار 84 در شهر اراک

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1390/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1390/01/01
    • تعداد بازدید: 535
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: در بین عفونت های ولوواژینال دومین عفونت شایع ولوواژینیت کاندیدایی است. در این مطالعه ما به بررسی فراوانی گونه های کاندیدا در ولوواژینیت کاندیدایی پرداختیم.

    روش کار: این بررسی یک مطالعه مقطعی- تحلیلی است که بر روی 220 زن با علائم مشخصه یا مشکوک به واژینیت کاندیدایی انجام شد. از این گروه بیمار، اسمیر و کشت ترشحات واژن تهیه شد و نمونه های مثبت مخمر از نظر تولید لوله زایا، تغییرات در محیط کورن میل وتوئین 80 و تخمیر و جذب کربوهیدارت ها مورد بررسی قرار گرفتند. در ارائه اطلاعات از آمار توصیفی و در تحلیل داده ها از آزمون های کای دو، من ویتنی و کولموگروف استفاده شد.

    نتایج: 40 درصد افراد مورد مطالعه واژینیت کاندیدایی داشتند که از این میان گونه آلبیکنس 42.03 درصد موارد را به خود اختصاص داده است. 29.52 درصد از گونه ها دابلینینسیس، 14.75 درصد گلابراتا، 6.81 درصد گیلرموندی بودند و گونه های تروپیکالیس، نروژنسیس و کفایر هر یک به تفکیک 2.27 درصد را تشکیل می دادند. ارتباط معنی داری میان مصرف آنتی بیوتیک و قرص ضدبارداری با نوع کاندیدای شناسایی شده دیده نشد.

    نتیجه گیری: فراوانی گونه های غیرآلبیکنس رو به افزایش است. به دلیل مقاومت واژینیت غیر آلبیکنس به آزول ها، پیشنهاد می کنیم درمان بر اساس کشت و اسمیر صورت گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها