• عوامل موثر بر نگارش مقالات فارسی و لاتین از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1387

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1390/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1390/01/01
    • تعداد بازدید: 862
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: با توجه به اهمیت چاپ مقالات علوم پزشکی در ارزیابی فعالیت اعضای محترم هیات علمی و رتبه بندی دانشگاه ها این مطالعه به منظور بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص عدم گرایش آنان به نگارش مقالات فارسی و لاتین انجام شد.

    روش کار: پژوهش حاضر مطالعه ای مقطعی- تحلیلی است که از طریق سرشماری صورت گرفته است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه خود ایفا بود که روایی و پایایی آن به اثبات رسید. اطلاعات پس از جمع آوری با استفاده از آزمون های آنوا، تی تست، کای دو و ضریب همبستگی تجزیه و تحلیل گردید.

    نتایج: بیشترین علل عدم گرایش اعضا به نگارش مقالات به ترتیب عبارت بودند از مشغله زیاد در آموزش، تدریس و یا درمان با میانگین 4.28±1.06، نبودن افراد مجرب در خصوص نگارش مقالات لاتین به عنوان مشاور با میانگین 3.98±1.00، نبودن تیم های تحقیقاتی با میانگین 3.95±0.98، طولانی بودن تصویب طرح ها با میانگین 3.96±1.02، عدم حمایت شورای سردبیری مجله دانشگاه از مقالات توصیفی با میانگین 3.95±1.02  و طولانی بودن زمان ارائه تا چاپ مقالات فارسی با میانگین 3.95±1.07.

    نتیجه گیری: با کاهش ساعات تدریس، کوتاه نمودن فرآیند تصویب طرح ها، معرفی افراد مجرب در نگارش و ارسال مقالات لاتین و کوتاه نمودن مراحل بررسی و چاپ مقالات می توان گرایش اعضا را به نگارش مقالات علمی افزایش داد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها