• مقایسه میزان موفقیت انفوزیون با شیاف واژینال پروستاگلاندین e2 همراه با اکسی توسین غلیظ اکستراآمنیوتیک نرمال سالین همراه با اکسی توسین غلیظ در ختم حاملگی های سه ماهه دوم

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 688
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    پیش زمینه و هدف: در برخی حاملگی های سه ماهه دوم به دلیل اندیکاسیون های مادری یا جنینی نیاز به ختم حاملگی وجود دارد. از آنجایی که معمولاً در سه ماهه دوم بارداری، دیلاتاسیون وافاسمان درسرویکس وجود ندارد نیاز به آماده سازی (ripening) سرویکس قبل از اینداکشن وجود دارد. هدف از این مطالعه، مقایسه اثربخشی انفوزیون اکسترا آمنیوتیک نرمال سالین (easi) و شیاف واژینال پروستاگلاندینe2  با نام تجاری دینوپروستون در ripening سر ویکس در ختم بارداری های سه ماهه دوم می باشد.

    مواد و روش کار: این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی تصادفی روی 80 زن با سن حاملگی 28-14 هفته که جهت ختم حاملگی بستری شده بودند انجام شد. چهل بیمار در گروه انفوزیون اکستراآمنیوتیک نرمال سالین (گروه 1) و 40 بیمار در گروه شیاف پروستا گلاندین ( e2گروه 2) به صورت تصادفی و یک در میان قرار گرفتند. اینداکشن با اکسی توسین غلیظ بعد از انفوزیون اکستراآمنیوتیک نرمال سالین در گروه یک و گذاردن 2 عدد شیاف پروستاگلاندین ) e21 عدد به فاصله 4 ساعت) در فونیکس خلفی در گروه دو آغاز می شد،bishop score  قبل و بعد از استفاده از روش های ripening، موارد دفع جنین، مدت دفع جنین از شروع اینداکشن، موارد شکست درمان و هر گونه عوارض احتمالی ثبت شده و آنالیز آماری با استفاده از داده ها انجام می شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها