• بررسی میزان بروز عود تشنج در بیمارانی که با اولین تشنج بدون عامل مستعد کننده حاد مراجعه می کنند

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 587
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    پیش زمینه و هدف: هدف از این مطالعه تعیین میزان احتمال عود بعد از اولین تشنج بدون عامل مستعد کننده حاد در کودکان می باشد.

    مواد و روش: در یک مطالعه آینده نگر 156 کودک مبتلا به اولین تشنج بدون عامل مستعد کننده حاد در طی مدت حداقل 8 ماه بعد از اولین تشنج از نظر عود تشنج مورد پیگیری قرار گرفتند.

    یافته ها: 72 کودک (46.2 درصد) دچار عود شدند. ریسک تجمعی عود تشنج 15 درصد و 37.5 درصد و 48 درصد به ترتیب در یک ماه اول و 6 ماه اول و سال اول بوده است. متوسط زمان برای تکرار تشنج 4 ماه بوده و 62.5 درصد موارد عود در 6 ماه اول و 88.88 درصد در سال اول و 100 درصد در پایان سال دوم بوده است. بر اساس آنالیز چند متغیری مهم ترین عواملی که در تعیین پیش بینی عود دخیل بوده اند عبارتند از وجود نوار مغز غیرطبیعی و جنس دختر و زمان وقوع در خواب و سی تی اسکن غیرطبیعی در زمان بروز اولین تشنج بوده و در آنالیز یک متغیری عواملی از قبیل سابقه تب و تشنج و سابقه مشکلات دوران نوزادی و سابقه فامیلی تشنج بدون تب و معاینه غیرطبیعی به عنوان ریسک فاکتورهای عود تشنج مطرح می باشند.

    نتیجه گیری: این مطالعه نشان می دهد که احتمال عود تشنج در کودکان ما نسبتاً زیاد است و کودکانی که نواز مغزی غیرطبیعی داشته و اولین تشنج آنها در خواب اتفاق افتاده و سی تی اسکن غیرطبیعی داشته و جنس دختر هستند در معرض بیشترین خطر برای عود تشنج می باشند. 

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها