• بررسی ارزش تشخیصی مالون دی آلدهید سرم به دو روش اسپکتروفتومتری تیوباربیتوریک اسید و کروماتوگرافی با کارایی بالا و بیماری عروق کرونر قلبی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 1068
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    پیش زمینه و هدف: آترواسکلرور و بیماری عروق کرونر قلبی (cad)، عامل مرگ و میر در کشورهای صنعتی و همچنین کشورهای در حال توسعه می باشد. مالون دی آلدهید محصول نهایی پراکسیداسیون لیپیدهاست. روش های متعددی برای ارزیابی پراکسیداسیون لیپیدها ارائه شده است هدف اصلی از این مطالعه تحقیق و ارزیابی روش های تیوباربیتوریک اسید (tbars) و کروماتوگرافی با کارایی بالا (hplc) برای تعیین و مقایسه مالون دی آلدهید (mda) در گروهی از مبتلایان به تنگی عروق کرونر و افراد شاهد بوده است.

    مواد و روش کار: افراد مورد مطالعه شامل 47 نفر شاهد و 53 نفر مبتلا به cad بودند. نمونه خون بعد از یک شب ناشتا ماندن تهیه و سرم جدا گردید. برای اندازه گیری mda ابتدا پروتئین های سرم با استفاده از محلول تری کلرواستیک اسید رسوب داده شده و با عمل سانتریفوژ جدا گردید. محلول صاف شده رویی با اسید تیوباربیتوریک در حرارت 95 درجه سانتیگراد و به مدت 50 دقیقه واکنش داده شد. برای تعیینmda  به روش تیوباربیتوریک اسید، مجموعه رنگی حاصل در طول موج 532 نانومتر سنجش شد. برای روش20 ,hplc  میکرولیتر از مجموعه رنگی حاصل به ستون فاز معکوس hplc تزریق و پس از شستشو به روش ایزوکراتیک، مجموعه رنگی حاصل جداسازی و با دتکتور مرئی در طول موج 532 نانومتر اندازه گیری شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها