• تاثیر بوپروپیون روی دامنه population spike در مقاطع زنده هیپوکامپ موش بزرگ آزمایشگاهی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 631
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    پیش زمینه و هدف: ساخت داروهای ضد افسردگی جدید به دلیل رایج شدن استفاده آنها از مهمترین موارد تحقیقاتی در دنیا است. بوپروپیون دارویی است که در ابتداء برای درمان افسردگی ارایه شده ولی به دلیل اثرات موثر آن روی کاهش وابستگی و مصرف سیگار عملاً به عنوان داروی کاهنده وابستگی به سیگار استفاده می شود. مطالعه اثرات سیناپسی این دارو برای یافتن مکانیسم اثر آن به عنوان عامل کاهنده وابستگی اهمیت خاصی دارد. این مطالعه اثرات پرفیوژن بوپروپیون روی پاسخ های برانگیخته سیناپس های هیپوکامپ را بررسی کرده است.

    مواد و روش کار: 16 اسلایس زنده از هیپوکامپ نوزادان 18 تا 25 روزه موش های سفید آزمایشگاهی تهیه و در طی روند استاندارد، پاسخ های برانگیخته سیناپس های ناحیهstratum radiatum در حضور و عدم حضور بوپروپیون بررسی گردید. بوپروپیون با غلظت دو میلی مول در acsf و به مدت 30 دقیقه پرفیوژ شده و مقادیر دامنه (ps) بعد از پرفیوژن نسبت به قبل از آن (به عنوان 100 درصد)، مقایسه گردیدند.

    یافته ها: بوپروپیون توانست در همه اسلایس ها ps را ناپدید کند. در 37.5 درصد تا یک ساعت، در 25 درصد تا 1.5 ساعت، در 12.5 درصد تا دو ساعت و در 25 درصد تا چهار ساعت یا بیشتر ps ناپدید گردید. بوپروپیون در زمان کمتر از 5 الی 15 دقیقه باعث حذف  psدر اسلایس ها گردید.

    بحث و نتیجه گیری: بوپروپیون می تواند میزان ps که شاخصی از بروزltp  است را کاهش و یا آن را حذف نماید. به نظر می رسد این دارو می تواند برای بررسی دقیق تر مکانیسم های القا و بقاء ltp استفاده شده و فرآیندهای وابسته کننده داروها و ترکیبات بهتر شناخته شوند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها