• بیان ژن زیر واحد b توکسین حساس به حرارت انتروتوکسیژنیک اشرشیاکولی (enterotoxigeniv escherichia coli) در سالمونلاتیفی موریوم :g30 ایجاد پاسخ ایمنی با استفاده از یک مدل زنده خوراکی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 690
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    سابقه و هدف: استفاده از سویه های تضعیف شده سالمونلا، نظیر سالمونلاتیفی موریوم g30، به منظور طراحی و ساخت واکسن های زنده خوراکی بر پایه سالمونلا (salmonella-based live oral vaccine) بسیار مورد توجه قرار دارد. این سویه ها برای بیان ژن های ایمنی بخش سایر میکروارگانیسم ها در داخل بدن و تحریک پاسخ ایمنی به کار می روند. زیر واحد (ly-b)b توکسین حساس به حرارت انتروتوکسیژنیک اشریشیاکلی (escherichia coli, etec enterotoxigenic)، یک ایمونوژن قوی بوده و به عنوان کاندید برای ساخت واکسن علیه اسهال های ناشی از این میکروارگانیسم است. هدف این مطالعه بیان ژن کد کننده lt-b تحت دو پروموتر/رپرسور با قدرت متفاوت در سالمونلا تیفی موریوم g30 و ارزیابی آنها در ایجاد پاسخ آنتی بادی است.

    مواد و روش ها: ژن کند کننده lt-b، که تحت پروموترهای lac ,trc کلون شده بود به سالمونلا تیفی موریوم g30 ترانسفورم گردید و دو سویه جدید g30ultb ,g30tltb بدست آمد. lt-b نوترکیب تولید شده توسط این دو سویه از نظر ساختمانی و ایمونواوژیک مطالعه شده و همچنین توانایی این دو سویه در ایجاد پاسخ آنتی بادی در موش های c57/bl6 مورد ارزیابی قرار گرفت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها