• ارزیابی قدرت سلول های دندریتیک مشتق شده از مونوسیت بیماران لوسمی مزمن در برداشت tumor cell lysate با استفاده از تکنیک فلوسیتومتری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 515
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    سابقه و هدف: سلول های دندریتیک، کارآمدترین سلول های عرضه کننده آنتی ژن به سیستم ایمنی می باشند. آنها قویا در شروع پاسخ اولیه ایمنی، بیماری های اتوایمیون، رد پیوند، عفونت با ویروس نقص ایمنی اکتسابی (hiv) و پاسخ ایمنی ضدتومور نقش دارند. سلول های دندریتیک در شکل نابالغ خود مولکول های آنتی ژن را به طور فعال برداشت می کنند. اگر چه توانایی سلول های دندریتیک پالس شده با tumor lysate در فعال سازی سلول های t اختصاصی تومور در بیماران لوسمی لنفوسیتیک مزمن (cll) گزارش شده است اما تاکنون برداشت آنتی ژن های محلول موجود در tumor lysate توسط سلول های دندریتیک به طور مستقیم نمایش داده شده است. این مطالعه بر آن است تا با به کارگیری تکنیک فلوسیتومتری، برداشت مولکول های آنتی ژن را بررسی نماید.

    مواد و روش ها: در این مطالعه، سلول های دندریتیک بیماران لووسمی لنفوسیتیک مزمن و افراد نرمال اهداء کننده خون بررسی شده اند. موونوسیت های خون محیطی با استفاده از ذرات مغناطیسی پوشیده با mab anti-cd14 و عبور آنها از ستون های minimacs در میدان مغناطیسی جدا شده و در حضور سیتوکین های il-4 ,gm-csf به مدت پنج روز کشت داده شد تا سلول های دندریتیک نابالغ، تولید گردد. پروتئین های محلول tumor lysate با fitc، نشان دار شدند و سپس میزان برداشت این پروتئین ها توسط سلول های دندریتیک با استفاده از سیستم فلوسیتومتری facs تعیین گردید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها