• بررسی میزان رضایت مندی و ارزیابی دانشجویان پزشکی کارآموز و کارورز از کیفیت آموزش دوره بالینی دردانشگاه علوم پزشکی شهرکرد- 1384

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 758
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    سابقه و هدف: پویایی علم پزشکی که از زمره مهم ترین بخش های علم در دنیای امروز محسوب می شود اهمیت کار یک پزشک و بالطبع شیوه آموزش پزشکی را حائز اهمیت می سازد. این مطالعه به منظور ارزیابی میزان رضایتمندی و عوامل موثر بر ارتقاء سطح رضایت مندی کارآموزان و کارورزان بالینی رشته پزشکی از آموزش ارائه شده در بخش های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام پذیرفت.

    مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی، نظرات 77 نفر از دانشجویان کارآموز و کارورز پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در مورد آموزش ارائه شده در بخش های بالینی و بخش بهداشت دانشگاه در قالب یک پرسش نامه که شامل سوالاتی پیرامون نحوه آموزش بخش های مختلف بالینی و آموزش مهارت های بالینی و نیز اطلاعاتی شامل سن و جنس، سال و رود به دانشگاه، نمره امتحان علوم پایه و امتحان پره انترنی بود جمع آوری گردید. رضایت مندی دانشجویان به صورت سه معیار زیاد، متوسط و کم ارزیابی گردید. در پرسش نامه از دانشجو یان درخواست شد که دلایل خود مبنی بر رضایت یا عدم رضایت از بخش های مورد نظر و راه حل هایی که به نظر آنان می تواند در بهبود روند آموزش موثر باشند ذکر نمایند. اطلاعات بدست آمده پس از کدبندی وارد نرم افزار آماری spss شده و تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از تست های آماری مجذور chi، آزمون آنالیز واریانس یک طرفه (anova) و آمار توصیفی صورت گرفت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها