• تعیین فراوانی و شدت اختلالات روحی و روانی در بیماران دچار درد قفسه سینه با منشاء غیرقلبی در مراجعین به کلینیک قلب و عروق (1384-1382)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 926
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    سابقه و هدف: درد قفسه سینه یکی از شایع ترین علل مراجعه افراد به کلینیک های قلب و عروقق می باشد. منشاء درد قفسه سینه می تواند قلبی یا غیر قلبی باشد. علت دردهای قفسه سینه با منشاء غیرقلبی می تواند جسمی (اختلالات ریوی، گوارشب، دردهای آرتروزی گردن و ...) یا روحی و روانی باشد. نظر به این که علل روانی خود می توانند عامل ایجاد و تشدید بیماری های عروقی باشند و کمتر مورد توجه قرار می گیرند، حائز اهمیت می باشند. هدف این پژوهش تعیین میزان شیوع و شدت اختلالات روحی و روانی (افسردگی، اضطراب، وسواس، شکایت جسمانی و ترس مرضی، خشونت، اختلالات پارانوئیدی و روان پریشی) با تظاهرات درد قفسه سینه می باشد.

    مواد و روش ها: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی مقطعی است. نمونه مورد مطالعه، 400 بیمار می باشند که از بیماران مراجعه کننده به مرکز تست ورزش بیمارستان فاطمیه سمنان بین سال های 1382 تا 1384 انتخاب شده اند. این افراد بیماری قلبی- عروقی نداشته و کلیه آزمایشات و تست ورزش آنها نیز منفی بود و دچار بیماری های جسمی مرتبط با ایجاد درد قفسه سینه نیز نبودند. اطلاعات مورد نیاز توسط پرسش نامه، جمع آوری گردید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها