• هلیکوباکتر پیلوری و نقش احتمالی آن در سندرم x قلبی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 568
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    سابقه و هدف: سندرم x قلبی با وجود درد سینه تیپیک قلبی و تست ورزش یا تالیوم مثبت و آنژیوگرافی طبیعی  تعریف می شود. در حدود 20% بیماران آنژیوگرافی شده، این سندرم دیده می شود. هلیکوباکترپیلوری ارگانیسمی است که به صورت شایع همراه با عفونت های معده ای- روده ای دیده می شود. این عفونت در بیماری های خارج گوارشی متعدد از جمله بیماری های قلبی نقش دارد. هدف از این مطالعه بررسی نقش احتمالی عفونت هلیکوباکترپیلوری در ایجاد سندرم x قلبی می باشد.

    مواد و روش ها: در این مطالعه 23 بیمار با سندرم x از نظر عفونت هلیکوباکترپیلوری با گروه کنترل با روش تست اوره آز تنفسی (ubt) مقایسه شدند. تشخیص سندرم x بر اساس معیارهای کلاسیک بوده و افرادی که علائم گوارشی و اسپاسم کرونر داشتند از مطالعه حذف شدند.

    یافته ها: در این مطالعه تست اوره آز تنفسی در 91 % مبتلایان به سندرم 48% ,x افراد گروه شاهد، از نظر عفونت با هلیکوباکترپیلوری مثبت گزارش شد که اختلاف مشاهده شده، از نظر آماری معنی دار بود(p<0.001).

    نتیجه گیری: با توجه به شیوع بالای عفونت هلیکوباکترپیلوری در بیماران مبتلا به سندرم 48% ,x در مقایسه با گروه کنترل (48%)، احتمال دخالت عفونت هلیکوباکترپیلوری در پاتوژنز سندرم (91%) x، مطرح می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها