• مطالعه ی اجزای آلرژی زای کلادوسپوریوم هرباروم با روش ایمونوبلاتینگ

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1390/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1390/01/01
    • تعداد بازدید: 598
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: مطالعات متعددی بر روی آنتی ژن های کلادوسپوریم هرباروم (ک.هرباروم) نشان داده است که این آنتی ژن ها نقش مهمی در تولید ige اختصاصی در افراد آتوپیک داشته و موجب بدتر شدن وضعیت کلینیکی اینگونه بیماران از جمله درماتیت آتوپیک می شوند. لذا در مطالعه حاضر اجزای آلرژی زای ک.هرباروم با روش ایمونوبلاتینگ مورد بررسی قرار گرفته است.

    روش بررسی: ک.هرباروم در محیط سابورو دکستروز آگار کشت داده شد. توده ی میسیلیومی جمع آوری شده با استفاده از ازت مایع و دانه های شیشه ای (glass bead) شکسته شد. سپس نمونه ها سانتریفیوژ شده و محلول رویی (عصاره ی خام) با روش sds-page تفکیک شد. پس از انجام بلاتینگ، اجزای پروتئینی با سرم بیماران مورد مطالعه شدند و باندهای پاسخ دهنده به ige با آنتی بادی های ضد ige انسانی که به وسیله ی آنزیم نشان دار شده بود، در یک سوبسترای رنگی نمایان شد.

    یافته ها: در sds-page عصاره ی خام ک.هرباروم تعداد 16 باند با وزن مولکولی بین 15.1 تا 110 کیلودالتون را نشان داد. باندهای 15.1، 18.4، 25.1، 36.3، 45 و 54 کیلودالتونی به عنوان باندهای قوی معین شدند. در ایمونوبلاتینگ، باندهای پروتئینی با وزن های مولکولی 15.1، 18.4، 42 و 110 کیلودالتونی با ige سرم های بیماران مبتلا به درماتیت آتوپیک واکنش قوی نشان دادند.

    نتیجه گیری: نتایج فوق نشان داد که باندهای قوی در sds-page، بیشترین واکنش را با آنتی بادی های ige ضد ک.هرباروم در تکنیک ایمونوبلاتینگ داشته اند. لذا قدرت باندها در sds-page می تواند در پاسخ به ige اثرگذار باشد. مانند دیگر مطالعات، ما نیز تصور می کنیم که آنتی ژن های ک.هرباروم می تواند شروع کننده ی واکنش های آلرژیک در بیماران مبتلا به درماتیت آتوپیک باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها