• دیدگاه والدین درباره ی انجام درمان های دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی در کودکان 1 تا 3 ساله شهر اصفهان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1390/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1390/01/01
    • تعداد بازدید: 651
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: دیدگاه والدین در مورد روش درمان کودک یکی از مهم ترین فاکتورهای درمان می باشد. هدف این مطالعه تعیین دیدگاه والدین درباره ی انجام درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی بود.

    روش بررسی: شرکت کنندگان در این مطالعه ی مقطعی توصیفی تحلیلی، از میان والدین کودکانی که تحت درمان دندانپزشکی تحت بی هوشی عمومی در بیمارستان های شهر اصفهان در سال 87 قرار گرفته بودند، انتخاب شدند. دو پرسشنامه شامل گزینه هایی در مورد میزان رضایت والدین نسبت به درمان تحت بی هوشی عمومی و دلایل انجام درمان دندانپزشکی بی هوشی عمومی طی مصاحبه ای حضوری تکمیل گردید. از آزمون کای دو و correlation برای سنجش آماری آن ها استفاده شد.

    یافته ها: رضایت کلی بیش از 80 درصد والدین از درمان بالاتر از حد متوسط بود. توصیه ی پزشک با بیش از 70 درصد بیشترین عامل انتخاب این روش درمانی بود. بیش از 45 درصد والدین عدم ترس کودک را عمده ترین مزیت این درمان در مقایسه با درمان در مطب عنوان کردند، تجربه ی درد زیاد و انتقال ترس از اطرافیان هم از علل اصلی ترس کودک از درمان داخل مطب، از نظر والدین بوده است.

    نتیجه گیری: از آنجایی که در مطالعه ی حاضر دیدگاه اکثر والدین در مورد درمان های انجام شده تحت بی هوشی مثبت بود با آگاهی رسانی کافی در سطح جامعه نسبت به وجود چنین گزینه ی درمانی، می توان شاهد بهبود وضعیت بهداشت دهان و دندان کودکان و بهبود عملکرد سیستم دهانی و دندانی آن ها بود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها