• بررسی اثر بی دردی تزریق درون بطن مغزی روغن سویا در موش سوری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1390/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1390/01/01
    • تعداد بازدید: 656
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: تحقیقات بسیاری در زمینه ی اثرات ضددرد حاصل از تجویز یا تزریقی انواع روغن ها انجام شده است. یکی از این مطالعات نشان داده که تجویز خوراکی روغن سویا بر درد ناشی از سرطان استخوان اثر مفیدی داشته است. با توجه به گزارشات پیشین در مورد تاثیر بی دردی روغن سویا در تجویز محیطی و از آن جایی که در تحقیقات مختلف این روغن به عنوان حلال و یا تهیه ی امولسیون برای مطالعه ی اثر ضددرد داروهای نامحلول در آب مورد استفاده قرار می گیرد، اثر ضددرد روغن سویا در تزریق بطن مغزی موش سوری مورد بررسی قرار گرفت.

    روش بررسی: برای انجام این تحقیق از موش های سوری نر استفاده شده است. ابتدا موش ها استریوتاکس شده و یک کانال از جنس فولاد ضدزنگ در بطن راست مغزی حیوان قرار داده شد. پس از گذشت یک هفته از انجام جراحی بعد از تزریق سرم فیزیولوژی یا روغن سویا آزمایش درد با روش فرمالین در موش ها انجام گرفت و اثر ضددرد روغن سویا ارزیابی گردید.

    یافته ها: نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهند که تزریق روغن سویای خالص دارای اثر بی دردی است، اما در غلظت 10 درصد فاقد اثر ضددرد می باشد.

    نتیجه گیری: نتایج حاصل از این مطالعه با نتایج مطالعات دیگر در رابطه با تاثیر ضددرد تجویز محیطی روغن سویا، همسو می باشد. بنابراین پیشنهاد می گردد برای تهیه ی امولسیون داروهای نامحلول در آب با روغن سویا و انجام مطالعات از حداقل غلظت این روغن استفاده شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها