• جداسازی و شناسایی آنتی ژن rhd از غشای گلبول قرمز به روش رسوب ایمنی

    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1390/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1390/01/01
    • تعداد بازدید: 638
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سابقه و هدف: سیستم گروه خونی rh یکی از پیچیده ترین سیستم های گروه خونی انسانی می باشد که نقش بسیار مهمی در طب انتقال خون دارد. در این مطالعه سعی بر این است که آنتی ژن rhd را با حفظ ساختار اولیه از غشای گلبول های قرمز rh مثبت به دست آوریم.

    روش بررسی: مطالعه ی انجام شده از نوع تجربی بود. از روش رسوب ایمنی و با استفاده از آنتی d پلی کلونال انسانی جهت جداسازی آنتی ژن d از نمونه ی خون تازه ی گروه های خونی rh مثبت استفاده شد. پروتئین به دست آمده با روش sds-page و وسترن بلات مورد بررسی قرار گرفت، خصوصیات آنتی ژنی rhd حاصل از ghost با استفاده از آنتی بادی پلی کلونال anti rhd انسانی و آنتی بادی ثانویه پلی کلونال (goat anti-human) با روش الیزا مورد بررسی قرار گرفت.

    یافته ها: در این مطالعه با استفاده از روش رسوب ایمنی، rhd با موفقیت از غشای گلبول قرمز جدا شد و پروتئین با سایز موردنظر در روش وسترن بلات تایید شد. rhd حاصل از ghost در روش الیزا با آنتی d پلی کلونال نیز واکنش داد اما با آنتی بادی مونوکلونال در وسترن بلات واکنشی نشان داد.

    نتیجه گیری: در این مطالعه آنتی ژن rhd به صورت دست نخورده و با حفظ ساختار طبیعی به دست آمد که می تواند در مطالعات آتی جهت تولید آنتی بادی در مدل حیوانی و بررسی ساختار ملکولی پروتئین کاربرد داشته باشد. لازم به ذکر است که این مطالعه گزارش اولیه از تخلیص نسبی rhd می باشد و نیاز به مطالعات تکمیلی دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها