• مقایسه ی پاسخ الکترومیوگرافی عضلات سطحی گردن در اغتشاش خلفی- قدامی در افراد سالم و مبتلا به گردن درد مزمن

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1390/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1390/01/01
    • تعداد بازدید: 749
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: مطالعات متعددی اختلالات وضعیت قائم در حالت های مختلف ایستادن و راه افتادن را در بیماران مبتلا به درد مزمن گردن گزارش کرده اند، اما شواهد کمی در خصوص رفتار آنان در شرایط دینامیک، مانند اغتشاش خارجی، وجود دارد. این تحقیق با هدف مقایسه ی زمان تاخیر پاسخ عضلات تراپزیوس فوقانی و استرنوکلیدوماستویید حین اغتشاش خلفی- قدامی بین افراد سالم و مبتلا به درد مزمن گردن انجام شد.

    روش بررسی: 32 نفر (16 فرد سالم و 16 بیمار مبتلا به درد مزمن گردن) از طریق نمونه گیری در دسترس برای این مطالعه شبه تجربی، از نوع مورد- شاهدی، انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه و انجام آزمون جمع آوری شد. از نیروسنج، دستگاه الکترومیوگرافی سطحی و زمان سنج به ترتیب برای اندازه گیری قدرت عضلانی، زمان پاسخ عضلانی و زمان استفاده شد. اغتشاش با رها شدن وزنه ی معادل ده درصد وزن بدن به کمک آهنرباری الکتریکی اعمال شد.

    یافته ها: اختلاف معنی داری بین زمان پاسخ عضلات تزاپزیوس (p=0.032) و استرنوکلیدوماستویید (p=0.012) طی اغتشاش خلفی- قدامی بین دو گروه وجود داشت. تاخیر پاسخ عضلانی در افراد مبتلا به درد مزمن گردن بیشتر از افراد سالم بود.

    نتیجه گیری: درد می تواند سبب تاخیر در زمان پاسخ عضلانی، تغییر الگوی فعالیت عضلانی و احتمالا کاهش فعالیت عضلات عمقی شده و ممکن است آسیب را در اغتشاشات خارجی بالا ببرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها