اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • میزان آشنایی اعضای کتابخانه مرکزی تبریز با نرم افزار مدیریت کتابخانه و مفاهیم موجود در بخش جستجوی نرم افزار

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1394/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1394/01/01
    • تعداد بازدید: 639
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: پژوهش حاضر به بررسی میزان آشنایی اعضای کتابخانه مرکزی تبریز با نرم افزار مدیریت کتابخانه و نیز میزان آشنایی آنان با مفاهیم موجود در بخش جستجوی نرم افزار در راستای نیازسنجی برگزاری دوره آموزشی استفاده از کتابخانه می پردازد.

    روش پژوهش: پیمایشی-تحلیلی بوده و برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ای با 6 سوال مربوط به مشخصات فردی و 33 سوال بسته بین نمونه آماری به تعداد 361 نفر عضو فعال کتابخانه مرکزی تبریز است که طول یک سال به کتابخانه مراجعه و از امکانات کتابخانه استفاده می کنند توزیع و پس از تکمیل دریافت گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری در بخش روشهای توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

    یافته ها: یافته ها حاکی از وجود تفاوت معنیدار بین میزان آشنایی با نرم افزار کتابخانه در بین اعضای جدید و قدیم، با اطمینان 95 درصد بود. همچنین معنی دار بودن تفاوت بین میزان آشنایی با نرم افزار کتابخانه در بین گروه های مختلف که در ماه به کتابخانه مراجعه می کنند بررسی و تایید شد. معنیداری تفاوت بین میزان آشنایی با نرم افزار کتابخانه در بین گروههای مختلف که در ماهها کتاب به امانت میبرند، نیز تایید گردید.

    نتیجه گیری: کمتر از نیمی از اعضای کتابخانه با شیوه ی استفاده از نرم افزار و مفاهیم موجود در نرم افزار آشنایی دارند و در این زمینه باید آموزش های لازم ارایه شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها