• ثبت دگرسویی آستانه های پاسخ پایدار شنوایی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 671
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: پاسخ شنوایی پایدار (assr) عبارتست از نوسانی در پتانسیل الکتریکی که از اسکالپ ثبت می شود. مطالعه حاضر، تأثیرات احتمالی ناشی از جابجایی کانال ثبت eeg بر آستانه های پاسخ 40 هرتز و زمان ثبت آن را مورد ارزیابی و مقایسه قرار داده است.

    روش کار: در این مطالعه مقطعی، 30 فرد با شنوایی هنجار (آستانه های 500 تا 4000 هرتز کمتر از 15 دسی بل hl در محدوده سنی 18 تا 30 سال پس از تکمیل رضایتنامه کتبی وارد مطالعه شدند. افراد راست دست انتخاب شدند. محرک های چرپ جدید با استفاده از یک سیستم دو کاناله ثبت پتانسیل های برانگیخته، سیستم eclipse، از طریق گوشی های داخلی به گوش راست ارائه شد. آستانه ی فرکانس های مرکزی (0.5، 1، 2 و 4 کیلوهرتز) و زمان کلی ثبت آنها در آرایش همان سویی (ثبت از کانال eeg راست) و دگرسویی (ثبت از کانال eeg چپ) نسبت به گوش تحریکی، در میزان تکرار 40 هرتز ارزیابی گردید و در بین 30 نفر معدل گیری شد. جهت مقایسه میانگین آستانه ها در بین کانال ها در هر فرکانس، از آنالیز واریانس یک راهه بین گروهی استفاده شد. جهت مقایسه میانگین زمان های ثبت پاسخ در بین کانال ها، از آزمون t زوج استفاده شد.

    یافته ها: نتایج نشان داد که آستانه ها و زمان های ثبت 40 assr هرتز دگرسویی، به ترتیب بهتر و کوتاه تر از موارد همانسویی بود.

    نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان داد که برای ارزیابی عینی آستانه های شنوایی در افراد بزرگسال بیدار با شنوایی هنجار به کمک assr، احتمالا ثبت های دگرسویی با 40 rf هرتز ابزار مناسب تری است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها