• بررسی دوز رکتوم و مقایسه دوزیمتری in-vivo با دوز بدست آمده از روش planning در بیماران مبتلا به کارسینوم سرویکس و اندومتر که درمان براکی تراپی دریافت نموده اند

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 768
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     
    زمینه و هدف: براکی تراپی داخل حفره ای در کانسرهای دستگاه تناسلی زنان بر دو پایه استوار است: یکی توزیع دوز مناسب و بالا در منطقه هدف درمان و دیگری گرادیان و افت دوز شدید در منطقه خارج از هدف درمان و بخصوص مناطق آسیب پذیر رکتوم یا مثانه. هدف از این مطالعه، کنترل کیفی سیستم طراحی درمان به روش in-vivo dosimetry با استفاده از (thermolluminecent dosimeter)tld-100 در نقاط رفرانس رکتوم (توصیه (international committe of radiological protection and unit=icru-38 می باشد.
     
     

    روش بررسی: برای دوزیمتری از تراشه های (littium fluraid)lif معروف به tld-100 استفاده شد. همچنین مقدار دوز جذبی در نقاط رکتوم به ترتیب از بالا: r4 ,r2 ,r1 ,r3 بر روی 33 بیمار مبتلا به کارسینوم سرویکس و اندومتر در stage 1-3 که کاندید درمان براکی تراپی به روش (medium dose rate)mdr بودند، با قرار دادن 2 عدد tld در هر نقطه انجام پذیرفته و با دوز پلانینگ بدست آمده در همان نقاط مقایسه گردید. این مطالعه به صورت توصیفی انجام پذیرفته و روش های آماری بکار گرفته شده در این تحقیق، رگرسیون خطی، آنالیز واریانس، آزمون t-test، آزمون chi-square و نمودارهای پراکنش و رگرسیونی بوده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها