• بررسی ارتباط مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین c با ابتلا به پره اکلامپسی و اکلامپسی در زنان مراجعه کننده به مرکز آموزشی و درمانی شهید اکبرآبادی در سال 1383

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 483
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: از عوارض مهم بارداری، پره اکلامپسی و اکلامپسی می باشند که در طی دوران بارداری، سلامت مادر و جنین را تحت تأثیر خود قرار می دهند، بنابراین پیشگیری از بروز آنها دارای اهمیت خاصی است. در طی دوران بارداری و شیردهی، نیاز مادر به ویتامین c افزایش پیدا می کند و بهترین راه جبران آن، استفاده از مواد غذایی غنی از آن می باشد. هدف از این مطالعه، تعیین ارتباط مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین c با ابتلا به پره اکلامپسی و اکلامپسی بود.

    روش بررسی: تعداد افراد مورد مطالعه، 154 نفر بود که از این تعداد، 75 نفر در گروه مبتلا به پره اکلامپسی و اکلامپسی و 79 زن در گروه غیر مبتلا به پره اکلامپسی و اکلامپسی بودند که همگی در محدوده سنی 35-18 سال قرار داشتند. گروه مبتلا و غیر مبتلا از نظر متغیر تعداد بارداری و مصرف مولتی ویتامین، همگون شدند و روش نمونه گیری به صورت مستمر بود. محیط پژوهش در این مطالعه، شامل مرکز آموزشی و درمانی شهید اکبرآبادی بود. این مطالعه، مورد شاهدی بود. اطلاعات از طریق پرسشنامه و به روش مصاحبه بدست آمد. پرسشنامه شامل دو قسمت بود؛ قسمت اول، شامل سوالات مربوط به متغیرهای زمینه ای و قسمت دوم، شامل سوالاتی درباره تناوب مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین c بود؛ مقادیر گزارش شده غلظت پلاسمایی و ادراری ویتامین c واحدهای مورد پژوهش که توسط آزمایشگاه انجام شدند، در برگه ثبت درج گردیدند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها