• بررسی مقایسه ای روش های میکروایمونوفلئورسانس، الیزا، کیت تشخیص سریع dima و رنگ آمیزی گیمنز در تشخیص سرویسیت کلامیدیایی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 630
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: کلامیدیا تراکوماتیس، یکی از متداول ترین باکتری های منتقل شونده از طریق جنسی است. این باکتری، عفونت های متعددی چون اورتریت، سرویسیت، اندومتریت، اپیدیدیمیت و لنفوگرانولوم آمیزشی را در دستگاه تناسلی-ادراری هر دو جنس مرد و زن، ایجاد می کند. میزان شیوع سرویسیت کلامیدیایی در جوامع مختلف، متغیر است. در یک مطالعه، میزان شیوع سرویسیت کلامیدیایی در زنانی آمریکایی که از نظر جنسی فعال هستند، 15-5% و در زنان حامله، 1.2% تعیین شده است. هدف از این مطالعه، بررسی میزان شیوع سرویسیت کلامیدیایی و سپس مقایسه روش های تشخیصی الیزا، میکروایمونوفلئورسانس (microimmunofluorescence=mif)، کیت تشخیص سریع dima و روش میکروسکوپی مستقیم با رنگ آمیزی giemenz، در تشخیص کلامیدیا بوده است.

    روش بررسی: در این مطالعه توصیفی، 137 خانم مبتلا به سرویسیت (بنا بر تشخیص پزشک متخصص زنان و زایمان) مراجعه کننده به درمانگاه ژنیکولوژی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) و آزمایشگاه تشخیص طبی نیلو، مورد بررسی قرار گرفتند. به وسیله دو سواب، از اندوسرویکس بیماران نمونه برداری شد. یک سواب، جهت انجام تست تشخیص سریع با استفاده از کیت و سواب دیگر، جهت رنگ آمیزی giemenz بکار گرفته شد. از بیماران، جهت انجام آزمایش های الیزا و میکروایمونوفلئورسانس نیز خونگیری بعمل آمد. نتایج بدست آمده، با استفاده از نرم افزار spss(version 12) و آزمون mc nemar تحلیل گردیدند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم