• بررسی شیوع آنتی بادی هلیکوباکتر پیلوری در بیماران استئوآرتریت و افراد سالم مراجعه کننده به بیمارستان بقیه ا... (عج) تهران در سال 1385

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1387/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1387/01/01
    • تعداد بازدید: 598
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: استئوآرتریت، شایعترین اختلال مفصلی است که در انسان دیده می شود و بار اقتصادی سنگینی را بر سیستم های سلامت در سراسر دنیا تحمیل می کند. این مسئله، ارزیابی های بیشتری را برای روشن ساختن فاکتورهای مؤثر بر میزان بروز، شدت و تظاهرات کلینیکی آنرا ایجاب می کند. هدف از این مطالعه مقایسه شیوع آنتی بادی های ضد هلیکوباکترپیلوری در میان مبتلایان به استئوآرتریت و جمعیت سالم می باشد.

    روش بررسی: در یک مطالعه مشاهده ای  تحلیلی-مقطعی، برای پیدا کردن ایمونوگلوبولین g، ایمونوگلوبولینa  و آنتی بادی های ضد پروتئین a وابسته به سیتوتوکسین (anti-cag a) اختصاصی هلیکوباکترپیلوری، در 90 بیمار مبتلا به استئوآرتریت ارجاع داده شده به درمانگاه روماتولوژی بقیه ا... (عج) و 95 فرد سالم گروه کنترل، از روش الایزا استفاده شد. برای آنالیز داده ها از independent sample t-test استفاده شد.

    یافته ها: میانگین سنی بیماران مبتلا به استئوآرتریت (شامل 84 زن و 6 مرد) 0.64±53 سال و برای 78 زن و 17 مرد گروه کنترل سالم 1.12±39.67 سال بود. میانگین سطح سرمی 27.26±2.05vu ,40.3±3.75vu ,iga به ترتیب برای گروه استئوآرتریت و گروه کنترل بود که این عدم تقارن از نظر آماری معنی دار بود (p=0.003). سطح سرمی igg در بیماران استئوآرتریت در مقایسه با گروه کنترل سالم، تفاوت معنی داری نداشت (p=0.128). همچنین، سطح سرمی anti-cag a در گروه استئوآرتریت و گروه کنترل نیز اختلاف معنیداری نداشت (p>0.05) .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها