• نتایج باروری به دنبال ivf و عوامل موثر بر آن

    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1389/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1389/01/01
    • تعداد بازدید: 728
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: میزان موفقیتivf  به علل ناباروری و درمان آن بستگی دارد. روش های مختلف درمانی و مراکز مختلف، میزان موفقیت متفاوتی را گزارش کرده اند. این مطالعه به منظور بررسی نتایج باروری به دنبال ivf و عوامل موثر بر آن در مرکز ناباروری منتصریه مشهد انجام شد.

    روش بررسی: این مطالعه توصیفی- تحلیلی در مرکز ناباروری منتصریه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد روی 150 زوج نابارور به دنبال ivf طی سال های 85-1380 انجام شد. اطلاعات به وسیله پرسشنامه ای که شامل سن زن، سن همسر، علت ناباروری، اسپرموگرام، مدت ناباروری، تعداد فولیکول های ایجاد شده به دنبال درمان، تعداد اووسیت های به دست آمده، تعداد جنین های تشکیل شده، منتقل شده و نتایج درمان بود؛ جمع آوری گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری spss و آزمون های آماری کای اسکوئر، تی مستقل، anova یک طرفه و رگرسیون لجستیک تجزیه و تحلیل شد.

    یافته ها: متوسط سن زنان مورد مطالعه 5.4±29.7 سال بود. میانگین تعداد فولیکول های شمارش شده 6±11، تعداد اووسیت های به دست آمده 3.9±6 و تعداد جنین های منتقل شده 1.5±2.6 بود. میزان موفقیت ivf با تعداد فولیکول های شمارش شده (p<0.05)، تعداد اووسیت به دست آمده (p<0.05) و تعداد جنین های منتقل شده (p<0.05) رابطه معنی داری وجود داشت. میزان باروری 24.6 درصد بود. میزان باروری در بین گروه های مختلف سنی اختلاف معنی داری نداشت.

    نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که پاسخ تخمدان به تحریک تخمک گذاری و تعداد جنین های انتقال یافته از عوامل مهم و موثر در پیش بینی نتایج ivf می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها