• میزان بروز عفونت در بخش مراقبت های ویژه و عوامل موثر بر آن در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران - سال 1381

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1389/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1389/01/01
    • تعداد بازدید: 659
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: عفونت بیمارستانی یکی از عوامل مهم بر افزایش مدت زمان بستری در بیمارستان، هزینه ها و مرگ و میر در بیمارستان ها است. یکی از بخش هایی که بالاترین میزان بروز این عارضه را دارد، بخش مراقبت های ویژه است. این مطالعه به بررسی میزان بروز عفونت و عوامل موثر بر آن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان خاتم الانبیاء تهران انجام شد.

    روش بررسی: مطالعه به صورت کوهورت آینده نگر روی بیمارانی که از ابتدای مهر 1381 برای مدت حداقل 72 ساعت در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان خاتم الانبیا بستری بودند و در زمان بررسی علایمی دال بر عفونت نداشتند، انجام شد. وضعیت و مدت زمان استفاده از لوله تراشه، ونتیلاتور، کاتتر ادراری و کاتتر وریدی، مدت زمان بستری در بخش مراقبت های ویژه و زمان بروز عفونت ثبت گردید.

    یافته ها: در مدت شش ماه انجام این مطالعه، 234 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند که از این افراد 50 نفر مورد بررسی قرار گرفتند. این 50 نفر در مجموع مدت 528 روز را در این بخش سپری کردند. طی این مدت 9 مورد عفونت بیمارستانی در بین این افراد پیدا شد که خطر بروز عفونت 18 درصد (دامنه اطمینان 95 درصد، 28.65-7.35 درصد) و نرخ بروز 17 در هر هزار نفر-روز بستری در بخش مراقبت های ویژه بود (دامنه اطمینان 95 درصد، 106.3-8.8 درصد).

    نتیجه گیری: عفونت بیمارستانی یکی از عوارض نسبتاً شایع در بین افرادی بود که حداقل سه روز را در بخش مراقبت های ویژه سپری کردند. فراوانی این عارضه شبیه یا بیشتر از مطالعاتی است که در سایر مناطق جهان انجام شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها