• ارزیابی قدرت پیش بینی ابزار نمره دهی crib در پیش بینی پیامد نوزادان نارس با وزن بسیار پایین

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1389/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1389/01/01
    • تعداد بازدید: 532
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: برای ارزیابی میزان موفقیت مراقبت های ویژه نوزادان در دنیا بانک های اطلاعاتی شامل وزن زمان تولد، سن حاملگی و نتایج تست های آزمایشگاهی مختلفی به وجود آمده است. به علاوه برای بررسی تفاوت بیماران مختلف بستری شده در nicu ها و مقایسه پیامد آنها سیستم های امتیازبندی مختلفی از جمله crib, snap تعیین و ارزشگذاری شده است. این مطالعه به منظور ارزیابی خدمات پیش بینی ابزار نمره دهی crib در پیش بینی پیامد نوزادان نارس با وزن بسیار پایین بستری شده در بخش مراقبت ویژه نوزادان انجام شد.

    روش بررسی: در این مطالعه توصیفی مقطعی برای 46 نوزاد با سن حاملگی زیر 37 هفته و وزن کمتر از 1500 گرم پرسشنامه ای شامل جنس، وزن زمان تولد، سن حاملگی، مدت بستری، سن در هنگام ترخیص یا مرگ، عوارض و سایر اطلاعات مربوط به crib تکمیل شد.

    یافته ها: میزان مرگ در این مطالعه 17 نفر (37 درصد) بود. شایعترین علت مرگ نارسایی تنفسی بود. ابتلای به سندرم زجر تنفسی با افزایش 101 برابری احتمال مرگ همراه بود (or=101 ,ci=12.9-793.6). این احتمال در مورد ابتلای به آسفیکسی زایمانی 4.7 برابر به دست آمد. متوسط وزن زمان تولد، سن حاملگی و میانگین crib در گروه نوزادان زنده و نوزادان مرده به ترتیب 1201 و 934 گرم، 30 و 28 هفته و 3.76 و 11.47 بود. با استفاده از منحنی roc عدد 7 به عنوان cut off در نمره دهی crib برای پیش بینی وقوع پیامد نامطلوب در نوزادان به دست آمد.

    نتیجه گیری: میزان مرگ و میر در این مطالعه از میزان های به دست آمده در اکثر نقاط دنیا بیشتر بود. میزان مرگ با افزایش میزان نمره crib ارتباط مستقیم داشت و به خصوص در نمرات بالای 11 برقرار بود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها