• آگاهی و نگرش دانشجویان در باره اکستازی در گرگان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1389/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1389/01/01
    • تعداد بازدید: 580
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: ترکیب mdma یا 3 و 4 متیل دی اکسی مت آمفتامین که به نام اکستازی هم معروف هستند، از ترکیبات مخدر جدید محسوب می شوند. قرص های اکستازی دارای اثرات زودگذر مثبت و اثرات منفی و مخرب هستند. این مطالعه به منظور تعیین میزان آگاهی و نگرش دانشجویان در مورد قرص های اکستازی انجام شد.

    روش بررسی: این مطالعه توصیفی-تحلیلی روی 300 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در سال 1385 انجام شد. نمونه گیری به صورت تصادفی انجام شد.ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه طراحی شده توسط محقق بود که شامل سؤوالات دموگرافیک، سنجش آگاهی و نگرش می شد. با مراجعه به خوابگاه دانشجویان و محیط دانشگاه پرسشنامه توزیع و توسط آنان تکمیل گردید. پس از جمع آوری و دسته بندی داده ها با استفاده از نرم افزار آماری spss-15  تجزیه و تحلیل شد.

    یافته ها: بر اساس نتایج این مطالعه، 3 درصد از شرکت کنندگان دارای حداقل یک بار تجربه مصرف اکستازی بودند. 27.3 درصد از دانشجویان درباره اکستازی آگاهی کم داشتند. همچنین 52.3 درصد از آنها آگاهی متوسط و فقط 12.7 درصد از آگاهی زیاد برخوردار بودند. ارتباط معنی داری بین میزان آگاهی و نگرش دانشجویان درباره اکستازی و میزان درآمد خانواده وجود داشت (p<0.05). بین میزان آگاهی و نگرش دانشجویان درباره اکستازی و سن، جنس، رشته تحصیلی و منابع کسب اطلاعات اختلاف آماری معنی داری وجود نداشت. بین آگاهی و نگرش دانشجویان همبستگی مثبت معنی داری وجود داشت (r=0.243, p<0.05).

    نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که میزان آگاهی و نگرش دانشجویان درباره اکستازی در سطح مناسب قرار ندارد و اجرای برنامه های آموزشی برای آنها می تواند، سبب ارتقا آگاهی و تغییر در نگرش آنها شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها