• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1394/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1394/01/01
    • تعداد بازدید: 556
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    جهان نوین در مقابل دنیای کهن، منظری متفاوت از هستی عرضه می دارد، که برخاسته از باورهای عقلی و انسان مداریست. آغاز چنین اندیشه ای به زمانی باز می گردد که بشر، به عنوان محور سنجش تمامی ارزش ها مطرح شد و نگاه خویش را از ماورا به درون برکشید؛ آن چنان که ارزیابی دوباره ی تمامی پیش فرض و فهم ها را سرلوحه ی سردر سامان فکری و عقلی اش نهاد. پس از نخستین جنگ جهانی، حاجت به احداث شمار فراوانی از انواع ابنیه، و کارایی اصول معماری مدرن از برای اجرای آنها، موجبات توسعه ی نوگرایی در آبادگری را فراهم آورد. متدرجا، توجه به طبیعت و همچنین تندیس گرایی، تنوعی در احجام ساده ی نوظهور ایجاد نمود. در آن دوران، معمارانی که گرایش به ساخت و ساز تندیس وارانه داشتند، طراحی و مجسمه سازی را مانند دو رودخانه می دانستند که در هر دو یک آب جریان است. پژوهش پیش رو در پی آن ست تا به یاری استنتاج های بن فکنانه ی کیفی متعین سازد که سه رکن شکل، سازه و ابعاد- به عنوان زیرمجموعه های فرم-در تندیس گون نمودن ساختمان سهمی اساسی دارند. نیز در نهایت، در عهدی جدی ست تا با بررسی چند مورد به روش مقایسه ای و تطبیقی، ماتریسی ارائه دهد تا عناصر موثر بر شاخص بودن عمارت های منظور را مورد واکاوی انضمامی نهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها