• تولید آنتی توکسین کلستریدیوم بوتولینوم تیپ e

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1378/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1378/01/01
    • تعداد بازدید: 1293
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     اهداف: توکسین بوتولینوم به عنوان قوی ترین توکسین شناخته می شود. از آنجایی که تیپ غالب در بیماران ایرانی که در اثر مصرف غذاهای آلوده به مسمومیت بوتولیزم دچار شده بودند،e  است، این مطالعه با هدف، تولید آنتیتوکسین کلستریدیوم بوتولینوم تیپ e برای درمان مسمومیت های غذایی انجام شد.

    روش ها: برای ایمن سازی حیوانات آزمایشگاهی (مرغ، موش و خرگوش)، ابتدا توکسویید با ادجوانت کامل فروند به شکل زیرجلدی یا داخل ماهیچه ای تزریق و در یادآور اول تا سوم، توکسویید با ادجوانت ناقص فروند تزریق شد. در فواصل و پایان تزریقات، خون گیری به عمل آمد و تیتر آنتی بادی تولید شده با استفاده از روش الایزا اندازه گیری شد.

    یافته ها: پس از تزریق هر یادآور، افزایش قابل ملاحظه ای در تیتر آنتی بادی سرم حیوانات آزمایشگاهی دیده شد. تیتر آنتی بادی توکسین کلستریدیوم بوتولینوم تیپ e در سرم مرغ، خرگوش و موش به بیش از 1:3200 افزایش یافت. پس از تخلیص آنتی بادی، مقدار کمتر از 0.156 میکروگرم آنتی بادی تخلیص شده موشی و مقدار کمتر از 0.312 میکروگرم آنتی بادی تخلیص شده خرگوشی قادر به شناسایی توکسین بود.

    نتیجه گیری: پس از تزریق توکسویید، آنتی بادی در بدن حیوان آزمایشگاهی افزایش می یابد. تولید آنتی توکسین اختصاصی تیپ e بر اساس واکنش بین آنتی ژن و آنتی بادی برای درمان مسمومیت غذایی ناشی از بوتولینوم ضروری است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها