• تاثیر آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد بر آگاهی و نگرش سربازان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1378/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1378/01/01
    • تعداد بازدید: 881
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     اهداف: محیط های نظامی به دلیل حضور افراد در معرض خطر، می تواند زمینه ساز بسیاری از بیماری های رفتاری باشد. دوره آموزشی فرصتی مغتنم برای آموزش و افزایش آگاهی سربازان را فراهم می سازد. این طرح با هدف بررسی تاثیر برنامه های آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد بر آگاهی و نگرش سربازان اجرا شد.

    روش ها: این برنامه آموزشی در 14 مرکز نظامی و انتظامی استان فارس در 2 مرحله به اجرا در آمد. در مرحله اول، نمایندگان معرفی شده از هر پادگان به عنوان گروه همتا آموزش دیدند و در مرحله دوم، این افراد به سربازان پادگان های مربوطه آموزش دادند. ابزار آموزش شامل انواع پمفلت، اسلاید و کتابچه آموزشی بود. ابزار بررسی تاثیر آموزش نیز پرسش نامه کتبی بود. برای مقایسه قبل با بعد از آموزش از آزمون t زوجی و برای بررسی تاثیر متغیرها بر میزان آگاهی و نگرش از رگرسیون لجستیک استفاده شد.

    یافته ها: میانگین زمان تحصیل سربازان 11.22±3.5 سال بود. آموزش پیشگیری از اعتیاد به طور معنی داری باعث افزایش آگاهی و بهبود نگرش سربازان شد (p<0.001). از بین سه متغیر سن، سواد و تاهل، فقط متغیر سن ارتباط معنی داری با آگاهی قبل از آموزش داشت.

    نتیجه گیری: آموزش های پیشگیری از اعتیاد در محیط های نظامی نه تنها افزایش آگاهی و بهبود نگرش را به دنبال دارد، بلکه باعث ارتقای عملکرد افراد نیز می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها