• میزان رضایت مندی بیماران بستری و مراجعه کننده به یک بیمارستان نظامی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1378/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1378/01/01
    • تعداد بازدید: 639
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    اهداف. هدف از انجام این تحقیق تعیین میزان رضایت مندی بیماران سرپایی و بستری در قسمت های مختلف یک بیمارستان نظامی و عوامل مرتبط با آن بود.
    روش ها. این مطالعه توصیفی به شیوه مقطعی است. حجم نمونه 165 نفر بود که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس، مراجعین بخش های سرپایی و بستری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسش نامه بود.
    یافته ها. در بخش اورژانس، بیشترین رضایت مندی با 36% مربوط به رعایت مسایل شرعی بود. در بخش داروخانه، بیشترین نارضایتی با 19.2% مربوط به زمان انتظار جهت دریافت دارو بود. کمترین رضایت مندی در بخش رادیولوژی با 7.8% مربوط به توضیحات جهت آمادگی رادیولوژی بود. کمترین رضایت مندی در بخش درمانگاه با 19.2% مربوط به حضور به موقع پزشک درمانگاه و بیشترین رضایت مندی از مراقبت های روحی و روانی پرستاری با 38.5% مربوط به برخورد محترمانه با بیماران بود. کمترین رضایت مندی از خدمات پزشکان با 12% مربوط به توضیحات پزشک در زمینه بیماری و تکرار آزمایشات و عکس برداری بود. بیشترین میزان رضایت مندی از نحوه تغذیه با 43.5% مربوط به سئوال در مورد میل غذایی بود. در خصوص بخش پذیرش، بیشترین رضایت مندی با 21.7% مربوط به سرعت انتقال به بخش پس از اتمام مراحل پذیرش بود.
    نتیجه گیری. به طور کلی، رضایت مندی از کلیه قسمت های سرپایی و بستری مرکز درمانی مورد مطالعه مناسب است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها