• تاثیر اولیه ی تکنیک "نوار چسب زدن" بر درد و قدرت گرفتن دست افراد نظامی مبتلا به اپی کندیلیت خارجی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1378/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1378/01/01
    • تعداد بازدید: 626
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    اهداف. درد در ناحیه اپی کندیل خارجی و ضعف در قدرت گرفتن دست، مهم ترین مشکل افراد مبتلا به اپی کندیلیت خارجی است. راه های متفاوتی برای درمان این عارضه وجود دارد که یکی از آنها تکنیک نوار چسب زدن است. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر فوری تکنیک فوق بر درد و قدرت گرفتن دست در افراد نظامی مبتلا به سندروم آرنج تنیس باز است.

    روش ها: این تحقیق به روش شبه تجربی انجام شده و جامعه مورد مطالعه شامل 25 بیمار نظامی (16 بیمار گروه مورد و 9 مورد در گروه شاهد) بودند. برای ارزیابی درد از معیار اندازه گیری درد و برای ارزیابی قدرت گرفتن دست از داینامومتر استفاده شد. نمونه ها به صورت موارد در دسترس انتخاب و نتایج به وسیله نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

    یافته ها: میانگین سنی در گروه مورد 23.6 و در گروه شاهد 24.1 بود. اختلاف میانگین میزان درد در دو گروه مورد و شاهد (p=0.004) معنی دار بود. اما در بررسی تاثیر این نوع مداخله بر قدرت گرفتن دست، اختلاف میانگین بین دو گروه (p=0.09) معنی دار نبود.

    نتیجه گیری: تکنیک نوار چسب زدن بر درد افراد مبتلا به التهاب اپی کندیل خارجی موثر است و باعث کاهش ابتدایی درد در این ناحیه می شود؛ ولی به صورت فردی در افزایش قدرت گرفتن دست موثر نیست. بنابراین، می توان از این روش در کلینیک های توانبخشی برای کاهش فوری درد ناحیه اپی کندیل خارجی که ناشی از کار و فعالیت های تکراری روزانه است استفاده نمود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها