• مروری بر ارزیابی کارآیی برخی از وسایل نمونه برداری از بیوآئروسل های موجود در هوا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1378/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1378/01/01
    • تعداد بازدید: 581
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: بسیاری از بیماری های تنفسی، پوستی و سایر اختلالات بهداشتی در ارتباط با پراکندگی بیوآئروسل ها در محیط های خارج و داخل می باشد. عوامل عفونت زا، عوامل آلرژی زا و قارچ های موجود در هوا با وسایل متعددی نمونه برداری و آنالیز می گردند.

    روش کار: در این مطالعه مروری روش های استفاده از ایمپکتور، ایمپینچر، فیلتر و ایمپینجر سیکلون spin con معرفی شده است؛ همچنین کارآیی دستگاه های مختلف نمونه گیری هوا مقایسه شده اند.

    نتایج: بررسی ها نشان می دهد که spin con مقدار بیشتری از اسپورها را نسبت به سایر وسایل جمع آوری می کند. تعداد اسپورهای جمع آوری شده بر حسب تعداد اسپور به واحد حجم هوا نزدیک به میزان جمع آوری شده با agi-30 می باشد.

    بحث: spin con وسیله ای است که کارآیی کافی برای نمونه برداری از حجم بالایی از هوا را دارد؛ به طوری که نمونه ها می توانند به منظور بررسی حضور اسپور و قارچ ها مورد آنالیز قرار گیردند. agi-30 هم برای گرده های گیاهی و هم برای میکروب ها و اسپورها دارای کارآیی خوبی است. فیلتر کردن هوا اصولاً دارای کارآیی بسیاری بالایی و تا حدود 100-99 درصد می باشد. لیکن بیشتر برای بیوآتروسل های مقاوم به خشک شدن کاربرد دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها