• بررسی و رتبه بندی مشکلات موجود در بین خانواده های متوفیان سپاهی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1378/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1378/01/01
    • تعداد بازدید: 527
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: این تحقیق با هدف بررسی مشکلات خانواده های متوفیان سپاهی و رتبه بندی آن ها صورت گرفته است. در این پژوهش که در سال 1380 انجام گرفت، جامعه آماری عبارت بود از خانواده های متوفیان سپاهی شهر تهران که بین سال های 78-1360 فوت شده بودند.

    روش کار: از بین جامعه آماری تعداد 210 خانواده با روش تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بود. اطلاعات به روش حضوری توسط پرسش گر جمع آوری شد. داده ها با استفاده از روش های آماری آزمون t و تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

    نتایج: نتایج به دست آمده نشان داد که مشکلات خانواده های متوفیان به ترتیب فراوانی عبارت بودند از: مشکلات اقتصادی، مشکلات اداره خانواده، مشکلات فرزندان، مشکلات فرهنگی و مشکلات روابط اجتماعی. همچنین نتایج حاصل در هر بخش بر حسب متغیرهای میزان تحصیلات، سن، وضع اشتغال، ازدواج مجدد مادر، مدت فقدان پدر و تعداد فرزندان خانواده مورد بررسی قرار گرفت.

    بحث: بر اساس یافته های این تحقیق، می توان گفت در خانواده هایی که مادر شاغل است، مشکلات فرزندان و نیز اداره خانواده، کمتر  از خانواده هایی است که مادر خانه دار می باشد و خانواده هایی که مادر تحصیلات دیپلم و بالاتر داشته و نیز تعداد فرزندان 3 نفر و کمتر بود، مشکلات اداره خانواده کمتر از سایر موارد بود و بالاخره این که خانواده هایی که مادر دارای سن پایین تر از 30 سال داشت، مشکلات اقتصادی پایین تری داشتند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها